Renkaiden sivuseinämässä on merkki, profiili ja koko. Esimerkiksi Michelin Primacy 205/55 R16 91V
- Leveys: 205
- Korkeus: 55
- Halkaisija: 16
- Kantavuusluokka: 91
- Nopeusluokka: V
Renkaiden sivuseinämässä on merkki, profiili ja koko. Esimerkiksi Michelin Primacy 205/55 R16 91V
Toimi ennen kuin on liian myöhäistä!
Suurin sallittu kuluminen on 1,6 mm kulutuspinnan syvyydestä. Voit tarkistaa sen kulumisilmaisimella.
Pidä mielessä, että mitä pidempään renkaasi ovat kuluneet, sitä pitemmät jarrutusmatkat ovat ja sitä suurempi on vesilennon riski.
Joten älä koskaan odota liian kauan ennen renkaan vaihtamista. Rengas on turvaelin!
Talvirenkaat (vaaditaan alle 7 ° C) vahvan laminoinnin ja piidioksidipohjaisen kumiyhdisteen ansiosta säilyttävät hyvän pidon ja pitoa kaikissa talviolosuhteissa.
Kesärenkaat tuovat sinulle paremman vakauden, paremman äänen mukavuuden, paremman polttoaineenkulutuksen heti, kun lämpötilat ylittävät 7 ° c.
Ympärivuotiset renkaat ovat kompromissi kesärenkaan ja talvirenkaan välillä. Niiden avulla voidaan välttää permutaatiot tai joutua asentamaan pakkaus talvipyöriä. Jos ne ovat hyvä kompromissi, emme voi sanoa, että ne ovat JA ovat poikkeuksellisia kesällä ja poikkeuksellisia talvella. Valmistajat sitä vastoin jatkavat tuotevalikoimansa laajentamista ja panostavat tutkimukseen ja kehitykseen suorituskyvyn parantamiseksi vuodenajasta riippumatta.
4 rengasta ovat ainoa linkkisi maahan. Siksi, kun jarrutat vähitellen tai hätäjarrutuksessa, vain renkaasi transkriptoivat tiellä jarrujärjestelmän antaman järjestyksen. Siksi on erittäin tärkeää pitää renkaasi hyvässä kunnossa ja hyvässä paineessa.
Voimansiirtoa on 3 tyyppiä, jotka moottori tuo:
Tähän kysymykseen on aina erittäin vaikea vastata numeroilla.
Renkaiden ajettavien kilometrien määrään vaikuttavat monet tekijät:
Jokainen rengasvalmistaja kehittää renkaitaan tarkojen eritelmien mukaisesti.
Se vaikuttaa erilaisiin antinomisiin tekijöihin, kuten:
Kuormitusluokka on enimmäiskapasiteetin indeksi, jonka rengas voi kantaa vahingoittumatta.
Autonvalmistajat määrittelevät jokaiselle ajoneuvolleen suunnittelun, testien ja homologisointien aikana kuhunkin ajoneuvoon mukautetun kuormitusindeksin.
Ajoneuvon omistajan on sen vuoksi kunnioitettava ainakin tätä indeksiä.
Päinvastoin, on sallittua asentaa korkeampia kuormitusindeksejä.
Renkaan nopeusluokka vastaa enimmäisnopeusluokkaa, jonka rengas kestää ennen vaurioita.
Kuten kuormitusluokka, se määritellään ajoneuvon hyväksynnän aikana.
Siten ajoneuvon omistajan on kunnioitettava ainakin tätä nopeusindeksiä. Toisaalta sillä on vapaus asentaa nopeampia indeksejä.
Renkaiden leveys on ensimmäinen kolmen numeron sarja, joka määrittelee renkaiden koon.
Tämä leveys ilmoitetaan millimetreinä.
Mittaus suoritetaan sivusta sivulle.
Esimerkiksi 205/55 R16:n kulutuspinnan leveys on 205 millimetriä.
Renkaiden korkeus on toinen 2-numeroinen sarja, joka määrittelee renkaiden koon.
Tämä korkeus vastaa prosenttia renkaan leveydestä.
Esimerkiksi 195/65 R15:n kylkikorkeus on 65% x 195 = 126,75 millimetriä.
Tämän esimerkin kyljen mitat ovat siis 127 millimetriä.
Vanteen halkaisija on kolmas 2-sarjainen sarja, joka määrittelee renkaan koon.
Pyörän halkaisija ilmaistaan tuumina.
Esimerkiksi 225/45 R17 91V:n vanteen halkaisija on 17 tuumaa.
Muuntaa tuumaa senttimetriksi kertomalla kertoimella 2,54.
Joten, esimerkissämme vanteen koko on 43,18 cm.
Muuntamalla tuuma tuumiksi kerrotaan vain kertoimella 2,54.
Esimerkiksi 18 tuumaa = 45,72 cm.
Vaikka sähköautojen renkaat eivät eroa bensiini- tai dieselrenkaista, tosiasia on, että niiden renkaiden vierintävastus on yleensä erittäin pieni.
Siksi suosittelemme, että sähköajoneuvot kiinnittävät erityistä huomiota eurooppalaisiin renkaan suorituskykymerkkeihin edistämällä alhaista vierintävastusta (A tai B).
Autosi autonomia on parempi.
Talvirenkaiden vierintävastus on suurempi, ja siksi ennen kutakin täyttöä ajettu matka on pienempi.
Eurooppalainen merkintä on pakollinen merkintä kaikille uusille renkaille.
Sillä on 3 mittauskriteeriä:
Vierintävastus on kaava ilmaisemaan, kuinka paljon energiaa rengas tarvitsee tietyn matkan kuljettamiseen.
Siten mitä pienempi vierintävastus, sitä vähemmän ajoneuvo käyttää energiaa eteenpäin liikkumiseen.
Decibeli on toimenpide melun määrän ilmaisemiseksi.
Rengas ajon aikana aiheuttaa melua, joka ilmaistaan desibeleinä.
Mitä alempi taso, sitä hiljaisempi rengas.
Renkaalla hidastuessaan tai pysähtyessään on tietty hitaus.
Siksi pysähtyvä ajoneuvo tarvitsee jonkin verran matkaa.
Tämä etäisyys metreinä ilmaistuna vaihtelee renkaiden kunnon, pinnoitteen (kuiva, märkä, luminen ...) ja nopeuden mukaan.
Kun päällyste on märkä, asfaltin ja renkaan kulutuspinnan väliin sijoitetaan vesikalvo.
Tämä vieras kappale vähentää tarttuvuutta ja pidentää merkittävästi jarrutusmatkaa.
Siksi on erittäin tärkeää pitää renkaasi hyvässä kunnossa, oikeassa paineessa ja tarkastella säännöllisesti renkaiden kulumista, jotta tämä ilmiö ei korostuisi.
Kun vesimäärää tulee liian paljon ajoradalla, rengas saattaa menettää yhteyden asfalttiin
Se ei ole enää kosketuksessa maahan.
Rengas on sitten vedessä, joten sillä ei ole enää pitoa.
Lisäksi renkaan ollessa liikkeessä renkaan etuosaan muodostuu keulamainen vaikutus, joka estää rengasta palaamasta maanpintaan.
Lumiketjut ovat pakollisia varusteita tietyillä vuodenaikoina tietyissä osissa Eurooppaa.
Niiden käyttö on kuitenkin välttämätöntä vain lumella tai jäällä.
On erittäin tärkeää, jos sinun on tiedettävä, kuinka lumiketjut asennetaan.
Löydät Grip500-mallista laajan valikoiman kuvauksia ja apua lumiketjujen asentamiseen.
Lumiketjujen valitseminen on välttämätöntä turvallisuutesi kannalta.
Lumisukat on valmistettu erittäin satunnaiseen käyttöön.
Helppo ja nopea koota, ne ovat hiukan vähemmän tehokkaita kuin lumiketjut.
Lumiketjujen suhteen ne vievät hieman enemmän tilaa ja asennusaikaa, mutta niiden suorituskyky lumella ja jäällä on parempi.
Lumiketjut ovat pakollisia tietyillä vuoden kuukausilla säännellylle pääsylle.
Suosittelemme, että sinulla on aina pari ketjua käytössä tavaratilassa.
Huomio, ketjut on sovitettava rengaskokoosi.
Ympärivuotinen rengas on rengas, joka on kehitetty selviytymään yli 7°C lämpötiloista.
Todellinen tekninen ja tekninen kompromissi mahdollistaa pitoa ja pitoa talvella. Se auttaa myös ylläpitämään hyvää suorituskykyä kesällä (ajomukavuus, jarrutusmatkat ...).
Ympärivuotisten renkaiden suorituskyky on parantunut huomattavasti viime vuosina!
Toisaalta, emme voi sanoa, että kyseessä on kesärengas ja talvirengas, mutta näiden kahden välinen kompromissi.
Vaikka ympärivuotinen rengas on paljon tehokkaampi kuin talvirengas kesällä, sen laminointi ja kumiseos antavat sen toimia hyvin kylmillä teillä, mutta sillä ei ole samanlaista suorituskykyä kuin talvirenkaalla. lumisella tiellä.
Suosittelemme, että määrittelet käyttösi renkaiden valitsemiseksi.
Talvirenkaalla, joka sisältää erittäin piidioksidilla rikastettua seosta, joka on 70x suurempi kuin kesärengas, on optimaalinen tienkäsittely 7 ° C lämpötilassa tai lumisilla teillä.
Sen pito, pito, pito, veden poisto, jarrutusetäisyydet antavat sinun liikkua turvallisesti koko talven.
Heti, kun lämpötila laskee alle 7 ° C, 4-kauden renkaat ilahduttavat sinua kuivilla ja märillä teillä.
Jarrutietäisyydet vähenevät huomattavasti kesärenkaaseen verrattuna, myös pitoasi ja käsittelysi!
Ympärivuotisen renkaan, kuten nimensä osoittaa, avulla voit löytää hyvän kompromissin kahden renkasarjan omistamisen ja tuntemattomuuden välillä milloin tahansa vuoden aikana.
Lähes jokaisessa tilanteessa se tuo sinulle suurta tyytyväisyyttä.
Toisaalta, jos asut säännöllisesti lumisella alueella, suosittelemme talvirenkaita talvella.
Jos olet iso kuljettaja ja kiinnität paljon huomiota ajon mukavuuteen, ajon meluun tai nopeiden käyrien vakauteen, suosittelemme kesärenkaita kesällä.
Kesärengas heikkenee heti, kun lämpötilat ovat alle 7 ° C, menettävät suorituskykyään.
Kaksi päätekijää selittävät tämän ilmiön:
Kuten sanonta kuuluu: "Kesärenkaat valmistetaan kesäksi. Talvirenkaat tarjoavat talvella ".
Talvirengas, jolla on poikkeuksellinen suorituskyky kylmällä säällä, hajoaa kuitenkin nopeammin kesällä:
Löydä Grip500: lla kaikki tuotteet parhaaseen hintaan autollesi.
Olet juuri laittanut kesärenkaasi takaisin ja miettimäsi "mitä tehdä talvirenkaani kanssa?"
Grip500 suosittelee, että säilytät ne tasaisella, hämärässä ja suojattuina elementeiltä.
Jos sinulla ei ole tilaa, kysy, tarjoaako lähelläsi oleva kokoontumisasemamme tätä palvelua.
Kesärenkaat on säilytettävä talvikaudella katetussa paikassa, jossa ei ole paljon valoa (ei UV-valoa).
Jos et voi säilyttää niitä, ota yhteys rengassuojauspalvelua tarjoaviin asennusasmiin.
Vanteiden vaihto on loistava tapa antaa tyylisi autollesi vaihtamatta!
Vanteen pakkauksen valitseminen on hyvin yksinkertaista:
Renkaan koon muuttaminen on mahdollista, jos noudatetaan seuraavia vaiheita:
Vanteen materiaali on erilaista (ohutlevy tai alumiini).
Alumiinivanne on kasvanut voimakkaasti viime vuosina.
Siitä on tullut suunnittelun kohde ja tarjoaa todellisen tyylin itsellesi.
Peltivanne, joka on ollut historiallisesti suositumpi talvella (hinta- ja tienvaihtoongelmat), on nyt menettämässä maata alumiinivanteiden alhaisempien hintojen ja huomattavasti parempien materiaalien laadun takia kuin se oli 10 vuotta sitten.
Grip500 toimittaa ruuvit ostamalla uusia pyöriä.
Voit siis välttää epämiellyttäviä yllätyksiä vastaanottaessasi uusia pyöriä ja asentaa ne suoraan autoosi!
Heti kun ostat kokonaiset pyörät, Grip500 antaa sinulle uuden laitteiston, jotta et pysty asettamaan pyöriäsi.
Siten vastaanotetusta paketista voit nauttia uusista kokonaisista pyöristä.
Renkaiden ostaminen on sijoitus, jota käytät monien vuosien ajan.
Tästä syystä Grip500 tarjoaa renkaan puhkeamisenkeston laatutakuun, puhjennut rengas = vaihtorengas, voimassa 1 vuoden vain muutamalla eurolla.
Tuki on nopeaa ... kuten puhjenneen renkaan vaihto.
Renkaan puhkeamisenkeston laatutakuu on tae siitä, ettei renkaissa enää yllätyksiä.
Jos sinulla on ongelma, puhhennut rengas = vaihtorengas takuusopimuksen mukaan. Näin sinun ei tarvitse tehdä uutta rengassijoitusta, jos renkaat olivat uudet tai vähän käytetyt.
Renkaiden puolella, DOT:n jälkeen, on 4-numeroinen sarja.
Nämä 4 numeroa vastaavat renkaan valmistusvuotta ja viikkoa.
Siten "0319" vastaa vuoden 2019 kolmatta viikkoa.
DOT tarkoittaa "Department of Transportation".
Nämä ovat kirjain- ja numerosarjoja, jotka viittaavat taksilupaan.
Rengas, jonka kyljessä on DOT, on hyväksytty ja hyväksytty käytettäväksi kaikilla maailman teillä. Sen sijaan renkaan, jolla ei ole DOT-reunaa sivuseinämissään, ei saa ajaa tiellä (esim. Kiertorenkaat).
Viimeinen 4 numeroa vastaava sarja vastaa viikkoa on valmistusvuosi (ex: 0519 on rengas, jota valmistetaan vuoden viides viikko 2019).
Ilmoitamme renkaiden DOT, kun niitä valmistettiin yli 36 kuukautta sitten. Niitä myydään usein halvemmalla ja ne tarjoavat hyvän mahdollisuuden.
Paineanturiventtiilit, jotka tunnetaan myös nimellä TPMS, ovat venttiilit, jotka on varustettu elektronisella järjestelmällä, joka mittaa rengaspainetta.
Tämä paine näkyy sitten ajoneuvon kojelaudassa.
Heti kun tämä paine laskee, suosittelemme pysähtymään huoltoasemalle ja laittamaan renkaat takaisin oikeaan paineeseen.
Elektronisia venttiilejä (tunnetaan myös nimellä paineanturit) ei tulisi vaihtaa renkaita vaihtaessa.
Asennuskumppani varmistaa kuitenkin, että tämän venttiilin komponentit ovat hyvässä kunnossa ennenaikaisen kulumisen tai vaurioiden estämiseksi.
TPMS on termi, jota käytetään paineanturiventtiileihin (joita kutsutaan myös elektronisiksi venttiileiksi).
Kaikilla talveksi hyväksytyillä renkailla on erityinen reunamerkintä, joka tunnistaa ne.
Tämä "3 hiutaleksi" kutsuttu kuvamerkki edustaa kaksihuippuista vuorta, jossa on lumihiutale.
Jos renkaasi on varustettu niillä, voit ajaa minne tahansa tarvitaan talvivarusteita.
Renkaiden sivuilla oleva merkintä M+S on lyhenne sanoista: Mud+Snow.
Se tarkoittaa, että renkaasi soveltuvat mudassa ja lumessa ajamiseen.
Tätä merkintää käytetään nelivetoisten renkaiden olennaisiin osiin ja kaikkiin talvi- tai ympärivuotisiin renkaisiin.
Viime vuosina Euroopassa käytämme kuitenkin M + S:n lisäksi (talvirenkaalla tai neljällä vuodenajalla) lumihiutaleen piktogrammaa osoittamaan, että M + S:n lisäksi rengas on rengas, joka on tehty aja talvella lumessa ja liukkaassa olosuhteissa.
Renkaan kulutuspinta on renkaan keskellä oleva alue, jonka rajaavat renkaan kaksi puolta.
Tämä kulutuspinta on ainoa pinta, joka joutuu kosketukseen maan kanssa.
Sen erittäin strateginen toiminta antaa siksi renkaalle pitoa, nopeutta, vakautta ja ohjausta.
Sen kuviosyvyyden on oltava vähintään 1,6 mm.
Kulutuspinnan syvyydessä pienenee, ainakin rengas pystyy evakuoimaan veden. Rengas joutuu siis nopeammin vesiliirtoon.
Renkaan sivuseinämät ovat vanteen ja kulutuspinnan välissä olevat kannatinpinnat.
Kyljillä on useita strategisia tehtäviä:
Renkaan lamellointi on strategista seuraavista syistä:
Piidioksidi on mineraalimateriaali, joka lisätään renkaan kumiyhdisteeseen.
Molekyylit eivät vaihtele lämpötilavaihtelujen mukaan ja antavat renkaiden pitää suorituskyvyn alhaisissa lämpötiloissa.
Luonnollinen tai synteettinen kumi piidioksidin läsnä ollessa ei kovettu enää (tai vähemmän).
Rengas pysyy joustavana ja voi jatkaa jarrutusta, vaimennusta, eikä luista.
Noki on pigmentti, joka värjää renkaat tasaisesti. Rengas muuttuu mustaksi.
Ilman nokea renkailla olisi useita epäyhtenäisiä värejä, jotka johtuisivat yli 70:stä renkaan muodostavan raaka-aineen sekoituksesta.
Teknisesti vihreiden, valkoisten, punaisten renkaiden valmistaminen ei olisi monimutkaista...
Toisaalta kaikki valmistajat ylläpitävät mustaa väriä, koska maahan kosketuksessa oleva rengas on likainen erittäin nopeasti.
Musta mahdollistaa näiden värivaihtelujen havaitsemisen vähemmän.
Vihreä rengas on nimi, joka kuvaa rengasta, jolla on alhainen vierintävastus.
Nämä uuden sukupolven renkaat ovat ympäristöystävällisempiä.
Itse asiassa he kuluttavat vähemmän energiaa matkustaakseen suuremman matkan.
Polttoaineenkulutuksesi vähenee ja teet hyvän eleen planeetalle ja lompakollesi.
Renkaiden pitkäikäisyyteen vaikuttavat monet tekijät:
Seurauksena sanonnalla "joka voi enemmän, voi vähiten", sinulla on oikeus asentaa yksi (tai useampi) nopeampi indeksi renkaisiisi.
Toisaalta suosittelemme pitämään samaa merkkiä, profiilia, kokoa, kuormitusindeksiä ja nopeusindeksejä samalla akselilla, jotta voidaan ylläpitää tasapainoista tienkäyttäytymistä ja välttää tärinää ja muita haittoja.
Toisaalta on kielletty asentaa renkaita, joiden nopeusindeksi on alhaisempi. Renkaasi voivat tällöin heikentyä ennenaikaisesti (katso hyvin nopeasti ...) ja räjähtää ajon aikana.
Poikkeuksena talvi- ja ympärivuotisiin (M + S) renkaisiin, mikäli uuden nopeusindeksin enimmäisnopeutta noudatetaan.
Voit asentaa renkaasi alemmalla nopeudella, jos:
Asenna renkaat, joiden kuormitusluokka on aina mahdollinen.
Se lisää akselisi mahdollista enimmäiskuormitusta.
Toisaalta suosittelemme pitämistä samalla akselilla:
Renkaan asentaminen alkuperäistä indeksiä alhaisemmalla kuormitusindeksillä on ehdottomasti kielletty!
Autonvalmistajat ovat todellakin määritelleet ajoneuvon suunnittelun aikana akselin kantavan enimmäiskuormituksen.
Tämän kantavuuden pienentäminen merkitsee merkittävien riskien ottamista, ja se on ehdottomasti kielletty moottorikoodilla.
RunFlat-rengas (tai "tyhjänä ajettava rengas" tai "itsekantavat kyljet" tai "nollapaine") on rengas, jolla on vahvistetut sivuseinät, joka painehäviön tapauksessa kompensoi renkaan työn. laakeri
Tämän jälkeen voit ajaa alennetulla nopeudella tietyn määrän kilometriä vahingoittamatta renkaitasi ilman riskiä, että jäät taakse.
Kaikki ajoneuvot, joissa on alkuperäisiä RunFlat-renkaita, on myös varustettu paineanturijärjestelmillä, jotka varoittavat kojelautaan rengasvaurioiden sattuessa.
Sitten sinulla on aika mennä autokorjaamoosi tai huoltoasemallesi diagnosoida paineen menetyksen syy ja laittaa renkaat takaisin käyttökuntoon.
Kaikilla tärkeimmillä rengasvalmistajilla on RunFlat-renkaat valikoimassamme. He käyttävät useita nimellisarvoja:
Nimi Continental SSR tarkoittaa Continental-tuotemerkin kehittämää RunFlat-rengasta.
Hyötyrenkaat (tunnetaan myös nimellä kuorma-autonrenkaat) ovat vahvistettuja renkaita, joilla on suurempi akselipaino.
Näillä renkaista on useita nimiä:
Uusiorengas on rengas, jolla on ollut ensimmäinen elämä ja joka alkaa toisen elämän.
Kulutuspinnan kulunut rengas on vaihdettava, koska se ei enää suorita kaikkia toimintojaan ja turvallisuutesi heikkenee.
Toisaalta tällä renkaalla, jolla on uusi kulutuspinta ja osittain uusitut kyljet, voidaan matkustaa vielä useita kilometrejä.
Rengas voi siis käydä läpi pinnoituksen.
Pinnoituslaite on teollisuuslaitos, joka valvoo renkaan, sen rungon kuntoa ja palauttaa sen vaihtamalla kuluneen kulutuspinnan ja osan sivuista uudella laakeri nauhalla ja uusilla kyljillä.
Turistirenkaiden vetäjiä on useita merkittäviä merkkejä: black star, insa turbo, heidenau.
Tämä kierrätetty rengas voi aloittaa toisen elämänsä. Eleet ympäristölle, mutta myös lompakollesi.
Lue rengassi sivuseinämässä tai teknisessä lokissa oleva merkintä saadaksesi selville renkaasi Runflat.
Jos ajoneuvossasi ei ole Runflat-renkaita, suosittelemme ehdottomasti, ettet vaihda renkaita Runflat-renkailla.
Itse rungot, pyörät ja kaikki juoksusi vaihdesi eivät todellakaan ole suunniteltu tämän tyyppisille renkaille.
Suosittelemme, että pidät alkuperäisen renkaan tyypin.
Esimerkiksi, jos ajoneuvosi on alun perin varustettu Runflat-renkaista, suosittelemme, että säilytät Runflat-renkaat renkaita vaihtaessasi.
Jos kuitenkin jostain syystä haluat päästä eroon Runflat-renkaista, ajoneuvossa on oltava hätäratkaisu:
Renkaiden painehäviö liittyy luonnollisesti:
Sinun on siksi tarkistettava rengaspaineesi säännöllisesti, jotta ne pysyvät kunnossa ja ajavat siten turvallisesti.
Renkaat ovat mustia, koska niiden suunnittelussa rengasvalmistajat lisäävät eri aineosiin noeksi kutsutun molekyylin.
Tämän noen läsnäolo antaa tasaisen värin renkaalle.
Teknisesti olisi helppoa valmistaa punaisia, vihreitä, valkoisia tai sinisiä renkaita.
Rengas täyttää useita rooleja ja vastuita:
Iskunvaimentimien pitäminen hyvässä kunnossa lisää myös turvallisuuttasi, pidentää renkaiden ikää.
Itse asiassa kun iskut eivät enää täytä rooliaan, rengas on velvollinen korvaamaan ja varmistamaan roolin, joka ei enää täytä iskujasi.
Rengasventtiilit ovat myös kumia (tai niissä on kumikomponentit). Siksi niiden tila huononee ajan myötä (auringon tai kuun säteet, kosteusmittari ...).
Siksi suosittelemme, että vaihdat venttiilisi renkaita vaihtaessasi.
Venttiili on turvalaite, jonka avulla voit pitää renkaasi oikeassa paineessa.
On erittäin tärkeää käyttää rengaspainetta usein.
Suosittelemme, että painotat vähintään joka kolmas kuukausi.
Renkaiden alipaine aiheuttaa suuremman polttoaineenkulutuksen, nopeamman hallinnan menettämisen hätätilanteessa, ohjauskellon, ylikuumenemisen ja renkaan räjähdysvaaran.
Eturengasjunasi välittää ajoneuvon suunnan tielle.
Siksi on tärkeää, että 2 pyörää ovat hyvin yhdensuuntaiset, jotta et kuluta ennenaikaisesti.
Geometrianne heikkenee vuosien mittaan. Tämä huonontuminen liittyy moniin iskuihin, joita pyöräsi saavat (jalkakäytävät, reiät, ...).
Voit antaa monien asennuskumppaneidemme tarkistaa geometrian.
Hyvän geometrian säilyttäminen antaa sinun pysyä turvassa ja rajoittaa renkaan kulumista.
Autosi juoksupyörä on kaikki osat, joiden avulla ajoneuvo voi siirtyä eteenpäin ja mukauttaa suuntauksia.
Auton juoksumatto koostuu esimerkiksi:
Joillakin renkailla on yhdistetty kuorma-indeksi.
Esimerkiksi 195 / 70R15 104 / 102T tarkoittaa, että pakettiautoilla, joissa on kaksoisvetoakseli, voi olla suurempi kuorma.
Siksi akselin 4 rengasta pystyy kantamaan 4x kuormaa, joka vastaa indeksiä 102.
Renkaita vaihtaessasi voit vaihtaa 4 rengasta ja korvata ne uusiin tai pinnoitettuihin renkaisiin.
Jos kuitenkin vaihdat vain 2 rengasta, suosittelemme, että laitat nämä 2 uutta rengasta takaosaan.
Tämä johtuu useista syistä:
Levypyörä on vararengas, joka on sijoitettu yleensä ajoneuvon tavaratilaan. Tämä laatta antaa sinulle mahdollisuuden puhkaista rengas renkaan vaihtamiseksi ja reitin jatkamiseksi puhkaisun aikana.
Suosittelemme, että rengastat renkaasi (säädä paineita) vähintään 2 kuukauden välein.
Hyvä rengaspaine antaa sinun: